ugur21 Admin
Mesaj Sayısı : 77 hp : 1147521946 motor gücü : 5 Kayıt tarihi : 13/12/09
| Konu: OTOMATİK VİTES NASIL KULLANILIR Paz Ara. 13, 2009 4:12 pm | |
| |
|
| 1. | Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir. |
|
|
|
| 2. | Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır.Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır. |
|
|
|
| 3. | R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir. |
|
|
|
| 4. | Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır. |
|
|
|
| 5. | Otomatik şanzımalı araçlarda,motor çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır. |
|
|
|
| 6. | Araç bozulduğunda yada kaza halinde çekilmesi gerektiğinde çekişin gerçekleştiği tekerlekler askıya alınmalıdır.(ben bu kurala katılmıyorum) |
|
|
|
| 7. | Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır.aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır. |
|
|
|
| 8. | Araç hızı 95 KM den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır. |
|
|
|
| 9. | L konumundaki sürüşlerde 50 KM nin üstündeki hızlara çıkılmamalıdır. |
| |
|