MODİFİYE SUÇ DEYİL YAŞAM TARZIDIR...!!!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MODİFİYE SUÇ DEYİL YAŞAM TARZIDIR...!!!

Otomobil Özgürlüktür Modifiye Arabanın Kanatlarıdır
 
AnasayfaKapıAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yaphtml sayfamız

 


 

 Audi Tarihi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ugur21
Admin
Admin
ugur21


Mesaj Sayısı : 77
hp : 1147521946
motor gücü : 5
Kayıt tarihi : 13/12/09

Audi Tarihi Empty
MesajKonu: Audi Tarihi   Audi Tarihi Icon_minitimeCuma Ara. 18, 2009 9:47 pm


Zwickau’da 1910 yılından itibaren üretilmiş Audi araçları başlangıçtan itibaren orta sınıfınteknolojik öncüsü olmuştur. 1909 yılında August Horch Zwicka’da ilk firmasını kurmuştur. 1900
yılından itibaren Horch isminin Latince tercümesi Audi olarak pazarda
sunulmuştur. Audi otomobilleri öncelikle üst sınıfa yönelmiştir.
Avusturya’daki uluslararası Alp dağları sürüşlerinde ki (1912 ila 1914
arası) heyecan uyandıran başarıları nedeniyle markanın ünü çok güçlü ve
seçkin olarak belirtilmiştir.

Audi Tip A

10/22 PS, 2,6 I

Dört silindirli motor, spor Phaeton, 1910 yılında August Horch tarafından Hermann Lange ile birlikte tasarlanan ilk Audi aracı

Audi Tip C

14/35 PS “Alp dağları galibi”

3,5 I - 4 silindirli motor, sedan, 1913, adı başarılı spor tipe uygundur..

Audi Tip K

14/50 PS 3,5 I-

4 silindirli motor, açık ralli aracı (Phaeton), 1921; Almanya’da soldan direksiyonlu ilk seri üretim binek aracı

Audi Tip R

19/100 PS “Imperator”

4,9 I - 8 silindirli motor, Pulman sedan, 1927; ilk Audi sekiz silindirli tipi

Audi Tip UW

“Ön”; 2 I

4 silindirli motor, 40 PS merkezi kasalı şasi, bağımsız süspansiyonlu akslı şasi, önden çekiş 1933

Audi Tip 920

3,2 I

6 silindirli motor, 75 PS, arkadan çekişli, sedanDKW


1907 yılında Jörgen Skafte Rasmussen, Zschopau’da aparatlar ve armatürler üretimi için bir firma kurmuştur.

DKW motosikletleri ve otomobilleri

Zschopau’da Jörgen Skafte Rasmussen 1916 yılında bir buharlı motorlu
araç ile ilgili denemelere başladı. 1919 yılında Zschopau motor
fabrikaları olarak adı değiştirilen firma küçük iki zamanlı motorların
üretimine geçti. 1928 yılında pazarda ilk DKW küçük aracı göründü. 1945
yılından sonra DKW motosikletleri ve otomobilleri Ingolstadt’ta Auto
Union firmasının tekrar kurulması için temeli oluşturdular.

Detaylar

DKW P 15 Roadster

1928 yılında ilk DKW otomobili, DKW P 15 Roadster, iki silindirli – iki zamanlı sıra motor, arkadan çekişli, 600 ccm, 15 PS.

DKW özel serisi

Cabrio Sedan, 1054 ccm, V şeklinde iki turboşarj pompalı dört silindirli-iki zamanlı motor, arkadan çekişli, 32 PS, 1938

DKW F 89 Başyapıt serisi

Dört koltuklu Cabriolet, Karmann karoseri, iki silindirli- iki zamanlı motor, 700 ccm, 23 PS, 1950

DKW F 89 S Başyapıt serisi, Universal

İki silindirli-iki zamanlı motor, 700 ccm, 23 PS, 1951

DKW F 93 Cabriolet

DKW 3=6 özel seri, Tip F 93, iki koltuklu Cabriolet, Karmann karoseri, üç silindirli-iki zamanlı motor, 900 ccm, 38 PS, 1956

DKW F 12 Roadster

Üç silindirli-iki zamanlı motor, 900 ccm, 45 PS, 1964Horch


Horch araçları 1900 yılından itibaren Köln’de 1902’den itibaren Reichenbach’da ve 1904’den itibaren Zwickau’da üretilmiştir..

Mükemmel Horch kalitesi

August Horch, 1904 yılında kurulan Horch fabrikalarından 1909 yılında
ayrılmasına rağmen felsefeyi şöyle belirledi: Açıklanan hedef sadece
güçlü ve iyi araç üretmekti.. Marka bu hedefe on yıl boyunca uydu.
Horch araçları otomobil endüstrisinin zirvedeki performanslarındandı.
Lüks seride pazar lideriydi ve mükemmel bir kalite oluşturdu.

Detaylar:

Horch Tip 4-5 PS

İki silindirli motor, iki koltuklu deneme aracı 1901, kardan mili olan ilk Horch

Horch 10 M 20

10/35 PS, 1922, 2,6 I

Dört silindirli motor, şehir coupe’si

Horch Tip 350

16/80 PS, 1928, 4,0 I

Sekiz silindir sıra motor, iki adet üst tarafta bulunan eksantrik mili, sedan

Horch Tip 830 BI

75 PS, sekiz silindirli V motor, 1937, dört koltuklu sedan cabriolet

Horch Tip 853

120 PS, 1937, 5I

Sekiz silindirli sıra motor, bir eksantrik mili, spor Cabriolet

Horch Tip 951 A

120 PS, sekiz silindirli motor, 5 I motor hacmi, 1939, Pulman sedanWanderer


Dördüncü halka olan Wanderer otomobil üretimi 1932 yılından itibaren yeni kurulmuş Auto Union AG’ye ait oldu.

Dördüncü halka olan Audi

Teknisyenler Johann Baptist Winklhofer ve Richard Adolf Jaenicke 1885
yılından itibaren Chemnitz’de bir bisiklet atölyesi işlettiler. 1896
yılından itibaren firmanın adı Wanderer Bisiklet Fabrikaları AG oldu.
1902 yılında ilk motosiklet üretildi. 1913 yılında otomobil üretimine
giriş gerçekleşti. Dördüncü halka olarak Wanderer 1932 yılından
itibaren yeni kurulan Auto Union AG’ye ait oldu.

Detaylar:

Wanderer 5/15 PS “Puppchen”

İki koltuklu, Tip N, dört silindirli sıra motor, 1306 ccm, 15 PS, 1916

Wanderer W 11

Açık ralli aracı, altı silindirli sıra motor, 2540 ccm, 50 PS, 1929.

Wanderer W 10/IV

Kamyonet, dört silindirli sıra motor, 1560 ccm, 30 PS, 1931

Wanderer W 11

Spor Cabriolet, altı silindirli sıra motor, 2540 ccm, 50 PS, 1932.

Wanderer W 52

Cabriolet, altı silindirli sıra motor, 2630 ccm, 62 PS, 1937

Wanderer W 23

Cabriolet, karoseri camlar, altı silindirli sıra motor, 2632 ccm, 62 PS, 1938.NSU


1901 yılında NSU’da motorsiklet üretimi, beş yıl sonra otomobil üretimi başlamıştır.

Neckarsulm’deki NSU otomobil üretimi

1886 yılında Neckarsulm trikotaj
makinesi fabrikası bir bisiklet üretimi bölümü ile genişletildi. 1901
yılında NSU’da motosiklet üretimi, beş yıl sonra otomobil üretimi
başladı. Ancak tamamen iki tekerlekli üretimle ilgilenmek için 1929
yılında ilk olarak araçların üretilmesinden tekrar vazgeçildi. Ama otuz
yıl sonra 1958 yılında Neckarsulm’de otomobil üretimine tekrar başlandı.

Detaylar:

NSU Prinz 3

1957 yılından 1960 yılına kadar üretildi. İki silindirli motor hava
soğutmalıydı ve arka tarafa monte edilmişti. 1959 yılından itibaren NSU
Prinz’e bir 30 PS motor takıldı.

NSU 1200 C

1965 ile 1973 yılları arasındaki üretim dönemi esnasında motor gücü 53 ile 66 PS arasında olan bir çok tipte sunuldu.

NSU 1200 TT

Seri üretim olarak 1967 yılından 1972 yılına kadar üretildi ve 65 PS
gücündeydi. Yarış aracı olarak bu tip ile toplam 29 ulusal şampiyonluk
kazanıldı.

Wankel Spider

1964 yılından 1967 yılına kadar olan üç yıllık üretim döneminde döner
pistonlu motoru olan ilk seri otomobilden 2375 adet satıldı.

Rennmax

1953 yılının yarış makinesini gösteren motor silumin gövdesiydi. 186 km/h’lik azami bir hıza ulaşıldı.Klasikler


Bir otomobili klasik yapan nedir?
Teknolojisi, tasarımı, performansı? Her şeyden önce insanlarda
uyandırmış olduğu ve bugün bile uyandırdığı coşkudur. Her 10 yıl,
motorlu araç yapımında kendi klasiklerini ortaya çıkarmıştır ve
bunların çoğunu Audi ve selefi olan şirketler sunmuştur. Bunların
bazılarını size tanıtmak istiyoruz.

Horch 853

En üstün 8 silindirli spor cabriolet

Wanderer W 25 K

30’lu yılların en güzel spor otomobillerinden birinin tarihçesi

DKW 3=6

6 silindirli bir otomobilin çalışma sükunetine sahip 3 silindirli otomobil

Audi 100 Coupé S

İtalyan duygusu veren “Made in Germany”

Audi quattro

Dört ile büyük ­ quattro’nun atası ve tüm tekerlerden çekiş

NSU Ro 80

30 yıldan fazla bir süredir çağ onu yakalamaya çalışıyor

DKW Supersport 500

30 yıldan fazla bir süredir çağ onu yakalamaya çalışıyor

NSU Supermax

Çeyrek litre (250 cc) sınıfında zamanının en gelişmiş makinesiTeknolojik özellikler


Teknoloji ile bir adım önde , 1899 yılından bu güne Audi nin teknolojik ilerleme felsefesidir.

Audi spor otomobiller (1999-2005)

2005

Audi R8’in 24 saatlik Le Mans
yarışında son startı daha etkili olamazdı: Tom Kristensen (Danimarka),
JJ Lehto (Finlandiya) ve Marco Werner (Almanya), bu etkinliğin
tarihindeki en zorlu mücadelelerden biri olarak anılacak Fransız
dayanıklılık klasiğinde Audi R8’in beşinci zaferini elde ettiler.

Rekor sayıdaki 230000
izleyici Audi’nin “Teknoloji ile bir adım önde” şeklindeki kurumsal
sloganının şaşkınlık veren bir gösterisine şahit oldular. 35 derecelik
çevre sıcaklıkları yarışa katılan 49 otomobil arasında büyük bir elenme
oranına sebep olurken Audi’nin ABD ve Fransa ithalatçı takımlarından üç
Audi R8 spor otomobil hiç sorunsuz olarak 24 saat boyunca yarıştılar.
Böylece Audi sürücüleri kuralların getirdiği handikabı aşabilirler. Üç
Audi R8 otomobil sahadaki en hızlılar olmamalarına rağmen
dayanıklılıkları ve finişe kadar sürekli yarışmaları sayesinde birinci,
üçüncü ve dördüncü dereceleri elde ettiler.

24 saatlik yarış sırasında Kristensen, Lehto ve Werner de yanlış yapmayarak ADT Champhion
yarış ekibinin Le Mans’daki ilk ­ ve 1967 yılından beri bir Amerikan
takımının ilk ­ zaferini kutlamasına yardımcı oldular. Buna ilaveten
Audi’nin fabrika sürücüsü Kristensen Le Mans’ın tarihinde yeni bir
sayfa açtı: Danimarkalı sürücü dünyanın belki de bu en zorlu yarışını
yedinci kez kazanarak daha önce Jacky Ickx’e ait olan rekoru kırdı.
Lehto, 1995’deki ilk galibiyetinden sonra 24 saatlik Le Mans yarışını
ikinci kez kazandı. Sadece dördüncü denemesinde ilk Le Mans zaferini
elde ettiğinde Werner’in bir rüyası gerçek oldu.

Sezonun başında ABD’deki 12
saatlik Sebring yarışını kazanan Lehto/Kristensen/Werner sürücü
kombinasyonu, yarışı dördüncü saatten başlayarak sonuna kadar önde
götürdü. Tom Kristensen mucizeler yarattı: İkinci durumdaki
Pescarolo-Judd ekibiyle aralarındaki fark pazar günü öğle vakti bir
turdan aza indiğinde Kristensen zaman tasarrufu amacıyla bir sürücü
değişiminden kaçınmak için otomobili 3.5 saat sürekli kullandı.

Frank Biela (Almanya), Allan McNish (İskoçya) ve Emanuele Pirro (İtalya),
yarışı “Amerikalı” kardeş Audi R8 ile üçüncü olarak tamamladılar.
Biela/McNish/Pirro pazar sabahı son yarışta sağ ön süspansiyonun
değiştirilmesini gerektiren bir lastik patlaması dolayısıyla genel
klasmanda birincilik için mücadele etme şanslarını kaybettiler. Yarışa
Fransa’dan katılan Audi PlayStation ORECA takımı sağ ön süspansiyonu
iki kez değiştirmek zorunda kaldı. Hepsi de Fransız olan Jean-Marc
Gounon, Franck Montagny ve Stéphane Ortelli, yine de dördüncü oldular.

Bu arada Audi Amerikan Le Mans serisinin
(ALMS) en üst sınıfında ilk üç dereceyi üst üste altıncı kez kazandı,
Biela ve Pirro sürücüler şampiyonluğunu elde etti. Le Mans dayanıklılık
serisinde beş yarıştan dördüne katılan Ortelli ve sadece son üç LMES
yarışına katılan McNish sürücüler sıralamasında üçüncülükleri elde
ettiler. McNish ve Ortelli, Silverstone’da Audi R8’in Avrupa’daki son
zaferini kazandılar.

2004

Yaklaşık 200000
izleyici 24 saatlik Le Mans yarışlarının tarihindeki en başa baş
yarışlardan birinde Audi’nin ilk üç dereceyi almasına şahit oldular.
Seiji Ara/Rinaldo Capello/Tom Kristensen’den oluşan Audi Sport Japonya
takımının Goh R8’i, finiş çizgisini Johnny Herbert/Jamie Davies/Guy
Smith’den oluşan Audi Sport İngiltere takımının Veloqx R8’inden sadece
41.354 saniye önünde geçerken JJ Lehto/Marco Werner/Emanuele Pirro’nun
Champion Audi R8’i üçüncü oldu.

Audi’nin son beş yıl içindeki dördüncü birinciliği, Kristensen’e
altıncı Le Mans zaferini kazandırırken zaferin sahibi Audi R8 379 tur
(5169.970 kilometre) tamamlayarak daha önceki rekoru dört turla kırdı.

Bu yılki yarış ilk dakikadan son
dakikaya kadar birbirlerine kovalayan üç Audi ithalatçı takımı arasında
açık bir mücadeleye sahne oldu. Herbert’in “İngiliz” Audi’si tamamen
İngiltere’den katılan Audi’lerden oluşan ilk sıralarda yarışa pole
pozisyonundan başladı ve ilk 15 saat liderliği bırakmadı.

İkinci saatin bitmesinden hemen önce Allan McNish (Veloqx Audi) ve JJ Lehto (Champion Audi)
yüksek hızda seyir sırasında yağ birikintisine çarparak pistten çıktı
ve bariyerlere çarptılar. Şiddetli darbe R8’in sağlamlığını kanıtladı ­
her iki otomobil de onarıldılar.

Doktorlarının tavsiyesi üzerine
McNish çarpışmadan sonra yarışa tekrar katılmadı, böylece takım
arkadaşları Frank Biela ve Pierre Kaffer 24 saatin geri kalanında aracı
iki kişi olarak kullanmak zorunda kaldılar. Bir saatlik onarımdan sonra
bu iki Alman sürücü 44. sıradan beşinciliğe kadar yükseldiler.

Herbert/Davies/Smith ekibinin kullandığı R8’in sol arka tekerlek süspansiyonunun iticisinin değiştirilmesi gerektiğinde lider konumunu yitirdiler.

Davies ve Herbert ile Audi Spor
İngiltere Veloqx takımı Le Mans dayanıklılık serisinin (LM P1)
sırasıyla, sürücüler ve takımlar birinciliklerini elde ettiler. İngiliz
çift LMES’nin Spa’daki dördüncü ve son ayağını kazanarak İngiliz Veloqx
Audi takımı için %100’lük bir yarış kazanma rekoru sağladılar.

Bunu yaparken Davies ve Herbert
Audi R8 spor otomobilin katıldığı 60 yarışta 50. yarış zaferini elde
ettiler. Pierre Kaffer ve Allan McNish’in yarışa şampiyonanın lideri
olarak başlayan “kardeş” Veloqx Audi’si daha yavaş giden bir otomobile
çarptıktan sonra yarışı bıraktı.

Bu arada Audi Amerikan Le Mans
serisinde (ALMS) ve Sebring’deki 12 saatlik yarışta hiç yenilmedi.
Sebring’de lider prototip kategorisinde ve genel klasmanda Audi üst
üste beşinci kez üreticiler, takımlar ve sürücüler şampiyonluklarını
kazandı.

2004
sezonundaki dokuz yarıştan sekizinde bir Audi R8 finiş çizgisini
birinci olarak geçti. Audi fabrika sürücüsü Marco Werner Kuzey Amerika “Top Class
spor otomobil serisinin tarihinde unvanını başarıyla koruyan ilk sürücü
oldu. Frank Biela ile birlikte ALMS’yi kazanmış olan Marco Werner 2004
yılında ADT Champion yarış takımı için JJ Lehto ile güçlü bir ikili
oluşturarak takıma ilk ALMS birinciliğini kazandırdı.

2003

Audi 24 saatlik Le Mans yarışını
ard arda beşinci kez podyumda tamamladı. Stefan Johansson, JJ Lehto ve
Emanuele Pirro’nun kullandığı 2002 model Audi R8 ile Audi “fabrika” takımının yokluğunda Alman markanın şerefini koruyan Amerikan Audi “müşteri” Champion yarış takımı üçüncülüğü elde etti. Seiji Ara/Jan Magnussen/Marco Werner’den
oluşan Audi Spor Japonya Goh takımına ait benzer R8 yarışı dördüncü
olarak tamamladı. Frank Biela direksiyondayken yakıtı biten Audi Spor
İngiltere’nin Audi’si Mika Salo ve Perry McCarthy ile yarışa devam etti.

Amerika’da Frank Biela ve Marco Werner Amerikan Le Mans serisinin (ALMS) sürücüler birinciliğini kazanırken Reinhold Joest’in “müşteri
otomobili üst üste dördüncü kez ALMS takımlar şampiyonluğunu kazandı.
JJ Lehto ve Johnny Herbert’den oluşan ADT Champion Yarış Takımının Audi
R8’i Biela/Werner gibi dört yarış kazandı. Buna ilaveten
Ara/Kristensen’den oluşan Audi Spor Japonya Goh takımının Audi’si Spa
ve Le Mans’daki 1000 km yarışlarını kazandı.

Audi’nin spor bölümü başkanı olan Dr. Wolfgang Ullrich Le Mans’da şöyle dedi: “Audi
müşteri takımları büyük bir iş başardı ve Audi R8’in bir yaşında
“kullanılmış bir otomobil” olarak ne kadar iyi olduğunu kanıtladılar.
R8’in temel konseptinin şimdi dört yaşında olduğunu unutmamalısınız. Bu
yılki yarış için Benthley tamamen yeni bir otomobil geliştirdi ve
zaferi kazandı.


2002

Audi’nin baskın ve rakipsiz
şekilde ilk üç dereceyi elde ettiği 24 saatlik maraton ile Alman
üretici üst üste üçüncü tarihi zaferini elde etti.

İngiliz Johnny Herbert
yarışa pole pozisyonundan başladı ama dört saat sonra iki lastiğinin
patlaması Herbert’in birinciliği yitirmesine mal oldu. 9 saat sonra
meydana gelen üçüncü bir lastik patlaması İngiliz sürücüyü, yarışı önde
götüren ve gelecekte Le Mans’da rekor kıracak Frank Biela/Tom Kristensen/Emanuele Pirro’nun kullandığı Audi’niniki tur gerisinde üçüncülüğe düşürdü.

Dördüncü bir lastik patlamasına
rağmen, yarışın bitmesine altı saat kala Biela Audi’sinin marş
motorunun ve aküsünün değiştirilmesi için yedi dakika kaybettiğinde
Herbert kısa bir süre için liderliği ele aldı.

Dört ayrı seferde neredeyse 11
saat araç kullanan Herbert, birinci gelen Biela/Kristensen/Pirro
ekibinin Audi’sinden bir tur sonra damalı bayrağı gördü. 3180 millik
yarış mesafesini 132 mph’nin üzerinde bir ortalama hızla alan Alman/Danimarkalı/İtalyan sürücü ekibi, Le Mans pistinde yarışların yapılmaya başlandığı 1923 yılından beri bu efsanevi yarışı üç yıl üst üste kazanan ilk ekip oldular.

Michael Krumm/Marco Werner/Philipp Peter’in
yarışa üçüncü sırada başlayan Infineon Audi R8’i yarışı öndekilerden üç
tur geride üçüncü sırada tamamladı. Kristensen’in kullandığı ve 8.482
millik değiştirilmiş yarış parkurunda yarışların 70 yıllık tarihinde en
hızlı tur zamanı olan 3 dakika 33.483 saniye ve 143 mph’nin üzerinde
bir ortalama hızla yeni bir tur rekoru kırarak birinci olan Audi ile
dördüncü gelen otomobil arasında müthiş bir 110 millik mesafe vardı.

Audi Spor Japonya müşteri
takımının 2001 model Goh Audi R8’i bir radyatör değişimi için 30 dakika
kaybederek 7. sırayı elde etti.

Bu arada Tom Kristensen Amerikan
Le Mans serisinde sürücüler şampiyonluğunu kazanırken Audi arka arkaya
üçüncü yıl ALMS üreticiler şampiyonluğunu kazandı.

Audi R8
spor yarış otomobili büyüleyici bir rekorla övünebilir. R8’in ilk kez
yarışlara katıldığı Mart 2000’den beri dünyanın çeşitli yerlerinde
yapılan ve “fabrika” veya “müşteri” takımlarının katıldığı 35 yarışta
29 zafer kazanıldı. Dahası bu yarışlardan dördü hariç hepsinde bir Audi
pole pozisyonundan yarışa başladı, 27 yarışta ilk sıralarda tamamen
Audi’ler vardı ve 23 yarışta Audi’ler ­ hepsinde de en hızlı tur
zamanını yaparak ­ birinci ve ikinci sıraları aldılar. Ve inanılmaz bir
şekilde hiçbir Audi R8 bir mekanik arızanın direk sonucu olarak bir
yarışı terk etmedi.

2001

R8 spor otomobili ile Kuzey
Amerika ve Avrupa’daki dayanıklılık yarışlarına arka arkaya ikinci yıl
katılan Audi bir kez daha rakiplerini geride bıraktı. Emanuele Pirro Amerikan Le Mans serisinde sürücüler şampiyonluğunu kazanırken Audi sürücüleri ilk dört sırayı aldılar.

Sekiz yarışlık Kuzey Amerika serisinde altı birincilik (beşi birincilik ve ikincilik olmak üzere),
yedi pole pozisyonu (beşinde ilk sıralar tamamen Audi olmak üzere) ve
sekiz en hızlı tur zamanı elde eden Audi, ALMS üreticiler ve takımlar
şampiyonluklarını da yine aldı.

Ama başarı sadece Atlantik’in öte
yakasında kazanılmadı. Avrupa’da ilk kez düzenlenen Le Mans serilerinde
Audi, katıldığı dört yarıştan üçünü kazanarak üreticiler şampiyonluğunu
elde etti. İsveç’li Stefan Johansson bir “müşteri” Audi R8 kullanarak
sürücüler “tacını” kazanırken merkezi Littlehampton, Sussex’de bulunan Johansson Motorsports, beş yarıştan oluşan ELMS’de takımlar şampiyonu oldu.

Üst üste ikinci yıl Audi en
prestijli uzun mesafe yarışı olan 24 saatlik Le Mans yarışında bütün
rakiplerini sildi süpürdü. Audi’nin iki otomobilden oluşan “fabrika”
takımı bir pole pozisyonu, bir birincilik ve bir ikincilik ile birlikte
en hızlı tur zamanını elde etti ­ Pirro/Biela/Tom Kristensen yine zafer kazandılar.

Audi’nin tamamen alüminyumdan
yapılmış 3.6 litrelik çift turboşarjlı V8 motoru, 1930’lardaki Auto
Union’dan beri üreticinin yarışlara katılmak amacıyla yaptığı ilk
motordu. Haziran ayındaki Le Mans yarışından itibaren Infineon Audi R8,
hem performans hem de tutumluluk sağlayan direkt benzin enjeksiyonu
(FSI) ile donatılmıştır.

2000

Alman üretici ünlü 24 saatlik Le Mans
yarışında birinciliği, ikinciliği ve üçüncülüğü kazanmakla kalmadı,
Amerikan Le Mans serisinde sürücüler ve üreticiler şampiyonluklarını
elde ederek spor otomobiller dayanıklılık kategorisindeki üstünlüğünü
bir kez daha vurguladı. Bütün bunlar Audi’nin spor otomobil yarışlarına
katılmaya başlamasından sadece iki yıl sonra…

Audi 24 saatlik Le Mans
yarışını baskın bir şekilde kazandı ve inanılmaz bir hız ve
güvenilirlik gösterisi ile rahat bir şekilde ikinci ve üçüncü sıraları
da elde ederek şaşkınlık verici üstünlüğünü tamamladı. Tom Kristensen (Danimarka) ve Emanuele Pirro’nun (İtalya) eşlik ettiği Frank Biela (Almanya) “üstü açık” Audi R8’lerini zafere ulaştırdılar.

Kristensen ile 1999 yılında Audi için ilk kez bir üçüncülük kazanan Biela ve Pirro, ikinci gelen Allan McNish (İskoçya), Stephane Ortelli (Fransa) ve Laurent Aiello (Fransa) ekibinin bir tur önünde yarışı tamamladılar. Christian Abt (Almanya), Michele Alboreto (İtalya) ve Rinaldo Capello’dan (İtalya)
oluşan Audi ekibi ­ ikincinin iki tur arkasında ­ üçüncü olduğunda Audi
dikkat çekici bir şekilde birinciliği, ikinciliği ve üçüncülüğü almış
oldu.

Audi’nin hakimiyeti öylesineydi
ki dördüncü gelen Fransız Courage otomobil ile birinci gelen Audi
arasında inanılmaz bir 24 tur, yani 200 mil mesafe vardı. Yarışta ilk
üç dereceyi alan üç R8 ortalama 130 mph hızla toplam 10000 mil kat
etmişti.

Kavurucu bir sıcakta ve tahminen 60000’i İngiliz yarış meraklısı olmak üzere 200000’i
aşkın coşkulu seyirci önünde pole pozisyonundan start alan McNish 48
otomobilin önünde giderken diğer iki Audi onu yakından izlediler.

Otomobillerin programlanmamış
pit stoplar yaptığı birinci saat içindeki uzunca bir güvenlik aracı
süresinin hemen ardından gelen 10 dakikalık bir bölüm dışında McNish,
takım arkadaşı Ortelli’nin dördüncü saat başında spin atarak Armco
bariyerine çarpmasına rağmen ilk altı saat boyunca yarışı önde götürdü.
Daha sonra bir önlem olarak Audi R8’in süspansiyon ve şanzımanı içeren
arka bölümü değiştirildi.

Gerçekten de o kısa 10 dakikalık
bölüm Audi markalı olmayan bir otomobilin 2000 Le Mans yarışına
liderlik ettiği tek süreydi. Ondan sonra David Brabham’ın kullandığı
Panoz pazar sabahının erken saatlerinde teknik bir sorun dolayısıyla
gerilere düşene kadar üçüncü veya dördüncü sırayı aldı. Panoz geriye
düştükten sonra Audi’ler ilk üç sırayı aldı ve saat 03.00’ten itibaren
telaşsız bir şekilde birbirleriyle yarıştılar.

Yarışın ilk yarısında Biela’nın Audi’si iki lastik patlaması yaşarken Alboreto
R8 de bir lastik patlaması dolayısıyla zaman kaybetti ve bir önlem
olarak onun da arka bölümü değiştirildi. İkinci 12 saatlik süre içinde
Audi Joest spor takımı yönetimi otomobillerin birbirlerine karşı
yarışmasına izin verdi ve her üç Audi de kendi hızlarını belirlediler.

Audi muhteşem bir şekilde tarihi
Le Mans zaferine yaklaşırken her Audi’de sadece programlanmış ön disk
değişiklikleri ile yakıt ve lastik için düzenli duruşlar gerekliydi.
Saat 05.00 ile 08.00 arasında neredeyse üç saatlik bir sürede McNish
32°C’lik bunaltıcı bir hava sıcaklığında hızlı bir tempo tutturarak
saat 08.00’den hemen önce 8.45 mil uzunluğundaki turu 3 dakika 37.359
saniyede alarak en hızlı tur zamanını oluşturdu ve neredeyse 140 mph’lik
bir ortalama hız elde etti. Bu arada McNish yılın son gününde
kahramanca bir dört saatlik sürüşten sonra Adelaide’deki Bin Yıl
Yarışında muhteşem bir zaferle Amerikan Le Mans serisi birinciliğini
elde etti. İskoçyalı, kutlamalarını berbat etme tehdidini yaratan bir
sırt incinmesini atlatırken eski Grand Prix cadde yarışı güzergahı
boyunca dizilmiş yaklaşık 90000 kişilik bir seyirci kitlesi önünde
gerçekten müthiş bir sürüş gösterisi yaparak kendisine Avustralya’da
unutulmayacak bir yeni yılı garantiledi.

Audi’nin 2000 yılındaki 12
yarışlık ALMS dereceleri gerçekten müthişti: 10 pole pozisyonu; 8 kez
tamamen Audi’lerden oluşan ilk üç sıra; 9 birincilik; 6 kez hem
birincilik hem ikincilik; 10 kez en hızlı tur zamanı! McNish Capello, Pirro ve Biela önünde sürücüler şampiyonası listesinin en tepesindeydi.

1999

Audi R8R ve R8C

Tavizsiz yarış otomobilleri

1999
yapımı Audi R8 yarış otomobili Audi’nin uzun ve başarılı motor sporları
yarışmaları tarihinde yeni bir sayfa açtı. Rallilerde, ABD’de ve
Touring otomobil yarışlarında dikkat çekici başarılardan sonra Audi ilk
kez 1999’da 24 saatlik Le Mans yarışına katıldı. Böylece Audi motor
sporları dünyasındaki en büyük meydan okuyuşlardan birine katıldı ve
ilk katıldığı yarışı üçüncü ve dördüncü olarak tamamlayarak spor
otomobil yarışlarında başarılı bir dönemin temellerini attı.

1999 yılı için Audi R8’in iki versiyonu yaratıldı ­ açık R8R (roadster) ve kapalı R8C (coupé).
Kapalı olan R8C’nin avantajı daha iyi olan hava direnci katsayısı
sayesinde daha yüksek olan azami hızıydı. Öte yandan kurallar üstü açık
olan R8R’de daha geniş lastikler kullanılmasına izin veriyordu. Bu,
daha az lastik aşınması anlamına geliyordu ve bunun sonucunda yarış
süresince daha az lastik değişimi gerekiyordu.

Audi Spor Joest Yarış Ekibi R8R’yi
hazırlar ve onunla yarışlara katılırken otomobil 1999 yarışından önceki
birkaç ay boyunca birkaç bin millik test sürüşünü başarıyla tamamladığı
yoğun denemelere tabi tutuldu. Audi A4 quattro SuperTourer otomobil ile
İngiliz Touring otomobil şampiyonasında yarışan Audi Spor İngiltere,
Mayıs ayındaki zorunlu ön elemelerden sadece birkaç hafta önce
tanıtılan Audi R8C ile yarışa katıldı.

R8’in her iki versiyonu da karbon
elyafından yapılmış monokok bir şasiye sahipti ve tüm gövde benzer
şekilde hafif, ancak çok mukavim bir malzeme olan Kevlar’dan yapılmıştı.

Le Mans’da yaşamsal önemi haiz olan aerodinamik için Audi, uzman
İtalyan firması Fondmetal ile teknoloji ortaklığı yaptı. R8C’nin
şasisi, Audi’nin İngiltere’deki şubesi olan ve merkezi Norwich
yakınlarında Hingham’de bulunan rtn (racing technology norfolk) firması ile birlikte geliştirildi.

1999 model Audi R8 3.6 litre
hacminde yeni bir Audi V8 turbo motordan güç alıyordu. Kurallarda
belirtilen hava akışı kısıtı ile motor 550 PS’nin
üzerinde bir güç üretiyordu. Boylamasına yerleştirilmiş sıralı seçimli
6 vitesli şanzıman da yeni geliştirilmişti. Audi R8’in geliştirilmesi
kararı 1997 sonbaharında alınmıştı. Neredeyse tam bir yıl sonra Audi
Spor, ayrıntılarda bir çok iyileştirme içeren Versiyon II R8R’de ile
sonuçlanan kapsamlı bir test ve geliştirme programı başlattı.

Mart 1999’da Amerika’da 12
saatlik Sebring yarışındaki başarılı “yarış testinden” sonra Audi
Haziran 1999’da ilk kez katıldığı Le Mans’da etkileyici sonuçlar elde
etti. Audi spor Joest takımı tarafından yarışlara sokulan iki Audi R8R,
dünyanın en zorlu yarışlarından biri olan bu yarışı üçüncü ve dördüncü
olarak tamamladı.

İki Audi R8R starttan itibaren
ilk 10 otomobilin arasındaydı ve tutarlı tur zamanlarıyla durumlarını
iyileştirebildiler. Yarışın ortasında 8 numaralı Audi, daha sonra
yarışı kazanan otomobille aynı turda, üçüncü durumdaydı. Ancak sabahın
erken saatlerinde Frank Biela/Emanuele Pirro/Didier, programlanmamış
bir fren diski değişimi dolayısıyla kıymetli zaman kaybettiler. Daha
sonra otomobilin bir egzoz borusunun değiştirilmesi gerekti. Perşembe
günkü sıralama turlarından sonra “Le Mans’ın çaylağı” adı verilen eski
İngiliz Touring otomobil şampiyonu Biela şöyle demişti: “İki küçük sorun dışında otomobil mükemmeldi”.

Michele Alboreto/Rinaldo Capello/Laurent Aiello
ekibinin yarıştığı benzer R8R’nin aldığı dördüncülük, Audi’nin Le
Mans’daki etkileyici ilk performansını teyit ediyordu. Audi R8C’ler
şanzıman sorunları nedeniyle yarışı tamamlayamadılar. Ama gümüş renkli
bu şık makineler, yine de hızlı tur zamanlarıyla potansiyellerini
gösterebildiler.

Şanzıman sorunları her iki
otomobili de çarşamba ve perşembe akşamı yapılan resmi sıralama
turlarında az sayıda turla kısıtladı. Andy Wallace/James Weaver/Perry McCarthy’nin kullandığı R8C cumartesi günü öğleden sonra sıralamalarda 20. ve Stefan Johansson/Stéphane Ortelli/Christian Abt tarafından kullanılan benzer Audi ise 23. oldu.

Ama yarış sırasında Wallace/Weaver/McCarthy’nin
kullandığı otomobil kısa bir süre sonra şanzıman sorunlarıyla
karşılaştı ve toplamda üç şanzıman değişikliğinin ilkini gerektirerek
hiçbir zaman 22.’likten daha iyi bir dereceye ulaşamamalarına sebep
oldu. Sonuçta bu otomobil yarışın bitmesine sekiz saat kala yarışı ters
etti. “Kardeşi” R8C bir şanzıman arızası dört saat sonra otomobili 13
km’lik piste veda etmek zorunda bırakmadan önce 19. sırayı elde etmeyi
başardı.

Ama başarı sadece Atlantik’in
öte yakasında kazanılmadı. Avrupa’da ilk kez düzenlenen Le Mans
serilerinde Audi, katıldığı dört yarıştan üçünü kazanarak üreticiler
şampiyonluğunu elde etti. İsveç’li Stefan Johansson bir “müşteri” Audi
R8 kullanarak sürücüler “tacını” kazanırken merkezi Littlehampton,
Sussex’de bulunan Johansson Motorsports, beş yarıştan oluşan ELMS’de
takımlar şampiyonu oldu.

Üst üste ikinci yıl Audi en
prestijli uzun mesafe yarışı olan 24 saatlik Le Mans yarışında bütün
rakiplerini sildi süpürdü. Audi’nin iki otomobilden oluşan “fabrika”
takımı bir pole pozisyonu, bir birincilik ve bir ikincilik ile birlikte
en hızlı tur zamanını elde etti ­ Pirro/Biela/Tom Kristensen yine zafer kazandılar.
Audi’nin tamamen alüminyumdan yapılmış 3.6 litrelik çift turboşarjlı V8 motoru,
1930’lardaki Auto Union’dan beri üreticinin yarışlara katılmak amacıyla
yaptığı ilk motordu. Haziran ayındaki Le Mans yarışından itibaren
Infineon Audi R8, hem performans hem de tutumluluk sağlayan direkt
benzin enjeksiyonu (FSI) ile donatılmıştır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Audi Tarihi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Audi R8 LMS
» Audi Q7 quattro
» Audi A3 Tuning...
» YILIN SPOR OTOMOBİLLERİ AUDI’DEN

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
MODİFİYE SUÇ DEYİL YAŞAM TARZIDIR...!!! :: MARKALAR :: ARABA LOGOLARI-
Buraya geçin: